|
MOTTO:
Educatia
nu inseamna cat de mult ai retinut, si nici macar cat de multe cunosti.
Este capacitatea de a diferentia intre ceea ce stii si ceea ce nu stii.
Anatole
France
Scoala
gimnaziala nr. 135 deruleaza un proiect de parteneriat multilateral
Comenius intitulat H.E.L.P, in perioada 2009-2011. In cadrul acestui
proiect, in perioada 17.10.2009-24.10.2009, scoala a gazduit prima
vizita de lucru, vizita la care au participat cadre didactice din
Polonia, Spania si Olanda.
Pe
parcursul perioadei mentionate, cadrele didactice implicate in echipa
de proiect au derulat activitati comune cu partenerii europeni,
activitati la care au participat elevi si cadre didactice din scoala,
prescolari si cadre didactice de la Gradinita nr.73, cat si
profesori metodisti ai Casei Corpului Didactic al Municipiului
Bucuresti.
Activitatile
incluse in program s-au axat pe cele patru componente majore ale
proiectului, respectiv: alimentatie sanatoasa, ecologie, stil de viata
si gandire pozitiva.
Proiectul
isi propune sa-i constientizeze pe toti cei implicati in legatura cu
necesitatea de a face schimbari de mentalitate, initierea unor campanii
de sensibilizare a elevilor si a parintilor acestora in ceea ce
priveste stilul de viata, in general.
Se
consemneaza, din ce in ce mai des faptul ca un procent ridicat din
populatia europeana se confrunta cu probleme cum ar fi
obezitatea, deprecierea calitatii vietii, demotivarea populatiei in
ceea ce priveste perspectiva unei vieti mai bune, intr-un mediu mai
curat, lipsit de factorii poluanti si nu in ultimul rand de cei de
stres, care contribuie in egala masura la deprecierea stilului de
viata, si inevitabil la aparitia unor boli diverse, cu incidenta atat
in randul adultilor cat in cel al copiilor si tinerilor.
Tinand
cont de cele mentionate, scoala noastra si-a propus ca prin intermediul
acestui proiect sa traga un semnal de alarma si sa elaboreze, cu
ajutorul elevilor si al cadrelor didactice implicate, un ghid de bune
practici in ceea ce priveste stilul de viata sanatos.
Avand
in vedere caracterul international al proiectului, cat si faptul ca se
realizeaza interdisciplinar, elevii vor avea sansa sa-si
foloseasca si sa-si imbunatateasca atat cunostintele de limba
engleza cat si pe cele de tehnologia informatiei computerizate.
Pe
parcursul celor doi ani activitatile vor fi esalonate conform
planificarii, elevii fiind implicati in activitati structurate pe patru
mari capitole: Ecologie, Alimentatie Sanatoasa, Stil de Viata si
Gandire Pozitiva. Toate activitatile se vor finaliza cu produse
realizate in totalitate de elevi (mascote ecologice, ghid de bune
practici pentru un stil de viata sanatos, postere, calendare), sub
indrumarea cadrelor didactice implicate in proiect.
Pe
parcursul vizitei de lucru de la Bucuresti, partenerii din cadrul
proiectului au avut ocazia sa participe la activitati pe teme
ecologice, activitati desfasurate in Scoala nr.135, Gradinita nr.73 si
Casa Corpului Didactic din Bucuresti.
In
urma derularii diverselor activitati, cum ar fi participarea la ore de
curs, vizionarea de spectacole sustinute de elevi, vizitarea unor
institutii, partenerii nostri au avut posibilitatea de a compara
sistemul educational din tara noastra cu cel al tarilor din care
provin, de a intra in contact cu cultura si civilizatia noastra, si nu
in ultimul rand cu metodele si procedeele folosite de profesorii nostri
pe parcursul procesului instructiv-educativ.
De
asemenea, intalnirea de la Bucuresti a oferit ocazia membrilor de
proiect din tarile partenere sa se cunoasca si sa planifice cu
minutiozitate atat activitatile cat si responsabilitatile.
Printre
diversele activitati cu caracter educativ s-a desfasurat si activitatea
de familiarizare a elevilor scolii cu localitatile si scolile tarilor
partenere in proiect, cu cultura si civilizatia acestora,
realizandu-se in acest scop o expozitie cu proiecte si postere
realizate atat de elevii scolilor partenere cat si de elevii scolii
noastre. Expozitia s-a bucurat de un mare succes, fiind vizitata pe tot
parcursul saptamanii de membrii comunitatii locale, parinti si
parteneri locali.
La
sfarsitul saptamanii de lucru s-a evaluat modul in care s-au derulat
activitatile in cadrul proiectului, relevanta activitatilor efectuate
in concordanta cu obiectivele urmarite si aplicabilitatea in
practica a competentelor dobandite pe parcursul vizitei de lucru.
Fiecare
participant a evaluat modul in care scoala noastra a pregatit vizita de
lucru, modul in care au fost planificate si realizate activitatile,
eficienta acestora si impactul pe care l-au avut in randul
participantilor.
Activitatile
desfasurate in cadrul proiectelor Comenius sunt activitati destinate
invatarii pe tot parcursul vietii, urmarindu-se imbinarea armonioasa a
educatiei formale cu cea informala, in beneficiul tuturor
participantilor, avand drept scop incurajarea elevilor si implicit a
cadrelor didactice in efortul pe care acestia il depun pentru a-si
consolida cunostintele legate de cultura si civilizatia unor tari din
spatiul european, cat si identificarea valorilor comune in vederea unei
bune convietuiri ca cetateni europeni.
Succesul
de care s-a bucurat vizita de lucru din scoala noastra se datoreaza in
egala masura cadrelor didactice, elevilor si nu in ultimul rand echipei
de proiect:
- Savu
Mariana - coordonator proiect
- Calinescu-Andrei
Stefana - membru
- Seretean
Gheorghe - membru
- Melnic
Diana - membru
- Banuta
Letitia - membru
- Adomnitei
Cristina - membru
- Vasiliu
Doina - membru
- Pop
Cornelia - membru
- Stan
Cecilia - membru
- Custura
Doina - membru
- Mavrodin
Cristina - membru
- Mavrodin
Silvia - membru
NOTA: La
sectiunea galerie foto
puteti vedea imagini din timpul derularii diferitelor activitati
desfasurate de elevii nostri, precum si magini din timpul vizitei la
care au participat cadre didactice din Polonia, Spania si Olanda.
|
|